Red Lipstick Monster-Tajniki makijażu. Dlaczego warto przeczytać?

Witajcie :)


Dzisiaj przychodzę do Was by podzielić się wrażeniami na temat książki na którą bardzo czekałam. 4 listopada miała miejsce premiera książki Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu znanej bardziej jako Red Lipstick Monster pt. „Tajniki makijażu”. 




Ewy chyba nie muszę nikomu przedstawiać ;)Znana jest ze swojego kanału--> Kanał Red Lipstick Monster.  Jej kanał ma ponad 500 tysięcy subskrypcji. A jej filmiki bardzo dużą oglądalność. Ja trafiłam na jej kanał ponad rok temu i zostałam ;). Uwielbiam sposób w jaki przedstawia kwestie związane z makijażem i  nie tylko. Dlatego tak bardzo czekałam na jej książkę.

Kupiłam ją w empiku w sobotę, kiedy to miało miejsce spotkanie autorskie w Krakowie. Niestety ja nie mogłam uczestniczyć. Ale do rzeczy ;) Jeśli chodzi o pierwsze wrażenie…książka posiada twardą oprawę co bardzo mi się podoba, jest wygodna w czytaniu i pięknie się prezentuje na regale ;) Fajnie zaprojektowana okładka, przedstawiająca Ewę w dwóch wersjach bez i w makijażu ;)





 Zachwycają mnie fotografie, których autorami są Adrian Błachut i Wojciech Kostoglu. Co mnie urzekło od razu, to język jakim jest napisana książka, już po przeczytaniu wstępu możemy odczuć, że nie będzie to „sztywny” język, naukowy jaki możemy spotkać w większości podręczników i poradników nawet tych dotyczących makijażu. Ja bardzo lubię w filmach Ewki to, że mówi tak prosto, jasno i na luzie przez co super ogląda się jej filmiki i dzięki temu stylowi również przyjemnie czyta się jej książkę. Dosłownie pochłonęłam jej książkę w ciągu jednego popołudnia :)

Możemy wyróżnić tutaj 10 działów bądź rozdziałów, które są zacytowane następująco:

1.      Pędzel-twój najlepszy przyjaciel
2.      Problem z trwałością makijażu twarzy i oczu
3.      Dobór podkładu…czyli najczęstsza przyczyna bólu głowy
4.      Nieprzyjaciele pięknej skóry
5.      Konturowanie twarzy
6.      Kolor oczu a kolor cienia do powiek
7.      Kreski na powiekach
8.      Makijażowe triki dla okularnic
9.      Brwi-nie taki diabeł straszny!
10. Kształt ust oraz dobór koloru pomadki

Na końcu znajdziemy świetną rzecz mianowicie słowniczek, gdzie mamy wyjaśnione różne, czasami tajemnicze pojęcia np. blendowanie, skunksy, zalotka ;)

Kwestie jakie są poruszone w tej książce nie są mi obce, i dla osób które zajmują się wizażem wydawać się może, że to co jest tu zawarte jest oczywiste. Ja mimo iż obejrzałam tysiące filmików na YouTube i przeczytałam miliony postów na blogach dalej poszerzam swoją wiedzę i ta książka również jest mi bardzo pomocna. Najbardziej dla mnie pomocny jest między innymi rozdział poświęcony pędzlom. Dobrze wiecie, że skompletowanie zestawu pędzli, który by spełniał nasze wszystkie oczekiwania jest nie lada wyzwaniem. Sama przetestowałam bardzo dużo pędzli i nie wszystkie trafiły w moje gusta i nie każdy sprawdził się w makijażu. A w tej książce mam świetny poradnik jak wybrać pędzle, na co zwrócić uwagę by każdy spełniał nasze wszystkie oczekiwania i służył nam przez dłuższy czas, sprawiając przyjemność w wykonywaniu makijażu. Dzięki tej wiedzy unikniemy niepotrzebnego wydawanie pieniędzy na pędzle, które będą zbędne. Chociaż wiadomo...pędzli nigdy dość :D



Również rozdział o malowaniu kresek na powiekach jest dla mnie genialny. Porady w nim zawarte są przedstawione jasno i jak tylko znajdę chwilę to z nich będę korzystać i malować kreski razem z Ewą :)



 
Jestem zachwycona tą książką i dla wszystkich, którzy zaczynają swoją przygodę z makijażem(ale nie tylko) jest to świetny podręcznik, który krok po kroku wyjaśni każdą kwestię. I niestraszne będzie nam wybieranie podkładu, regulowanie brwi czy konturowanie twarzy. 



Jeszcze jedną świetną rzecz jaką znajdziemy na końcu każdego rozdziału to odnośniki do filmików Ewy, mamy podany link na Youtube oraz kod QR.
Gorąco polecam! Książka zapewni nam przyjemną naukę wszystkich trików makijażowych z przesympatyczną Ewką ;)


Pozdrawiam serdecznie :) 
I zapraszam na następne posty.
Katasza :)

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. +Merrydolll.blogspot.com Gorąco polecam :) Świetny podręcznik, który naukę makijażu zamieni w czystą przyjemność :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń

Copyright © Katasza , Blogger