Trochę słodyczy w życiu…. - moje sprawdzone przepisy na tartę z przymrużeniem oka ;-)

Zacznę od tego, że przez ponad dwa lata nie miałam w domu piekarnika. Zepsuł się
i jakoś tak zeszło by go naprawić. W końcu go jednak odzyskałam i od razu przystąpiłam do działania! Upiekłam swoją pierwszą w życiu tartę….. oczywiście z borówkami! :) Mój sprawdzony przepis na tartę? CZYTAJ DALEJ



Myślałam, że upieczenie tarty to łatwizna. Pojechałam do sklepu kupiłam formę na ciasto – oczywiście różową ;-) i do dzieła! Kilkanaście stron z przepisami…..o matko :D Wzięłam pierwszy lepszy i zaczęłam tworzyć. Czytając przepis trafiłam na zapis na papier wysypać kulki ceramiczne, które obciążą ciasto (może być też fasola, ryż). O  nie! Nie dość, że nie mam tych kulek to w całym domu ani grama fasoli… :D Ale ok, nie poddaję się walczę dalej ;-)



Jedziemy ze składnikami na ciasto:

175 g mąki pszennej
130 g masła, zimnego i pokrojonego w kostkę
pół łyżeczki cukru pudru
szczypta soli
1 żółtko
35 ml mleka, zimnego

Do przesianej mąki, dodać masło i posiekać nożem, tak by ciasto przypominało kruszonkę. Dodać kolejno cukier, sól, żółtko, zimne mleko i zagnieść. Z ciasta formujemy kulę, owijamy folią spożywczą i zostawiamy w lodówce od półgodziny do max 60 min.
Formę na tartę smarujemy masłem i oprószamy mąką. Schłodzone ciasto ponownie wyrabiamy i rozwałkowujemy na grubość około 3mm (ja to robię „na oko”) i wykładamy nim formę. Formę z ciastem wkładamy do lodówki na ok. półgodziny. Schłodzone ciasto oprószamy mąką, przykrywamy papierem i wysypujemy te ceramiczne kulki/fasolę. Jak poradziłam sobie bez tego? Otóż, żeby moje ciasto nie rosło, widelcem zrobiłam po prostu nakłucia.
Piekarnik rozgrzewamy do 220 stopni, przed włożeniem ciasta zmniejszamy do 200
i pieczemy średnio do 20 min.
Po upieczeniu wysypałam borówki, obsypane cukrem pudrem i w temp. 180 stopni piekłam jeszcze 25 min.


Drugą wersję jaką polecam to tarta z borówkami i kremem z białej czekolady <3
Ciasto robiłam tak samo jak w pierwszym poście.

Składniki na krem:
2 opakowania białej czekolady
250 g serka mascarpone

Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej, dodajemy serek mascarpone i mieszamy, aż powstanie nam masa. Krem nakładam po wystudzeniu ciasta i na wierzchu układamy borówki :)

Całość jest nieziemsko słodka, ale przepyszna! Jeśli szukałaś dobrego przepisu na tartę, polecam właśnie ten. Bardzo szybki, a ciasto wychodzi przepyszne! :)


2 komentarze:

Copyright © Katasza , Blogger